[WSIS CS-Plenary] Trojan on our list!!

Rui Correia correia.rui at gmail.com
Fri Feb 11 07:54:17 GMT 2005

Dear All

Posting from rafa_2004 at terra.com.br that appeared on this list with subject
“lembra de mim?” is spam, urging users to click on the link to view his
(Rafael Dante’s) photo. From a google search, I found out that the link
takes you to a page where a trigger downloads PSW.Banker.11.0, which is a
Trojan that captures bank account numbers and passwords. The google search
turned up 19 different versions of Rafael supposedly wanting to organise a
reunion with his old friends, hence the photo, ‘so you can be sure it is the
right person’!!!.

O poste de  <mailto:rafa_2004 at terra.com.br> rafa_2004 at terra.com.br que
circulou nests lista com o subject “lembra de mim?” eh spam, encorajando
listeiros a accionarem o link para ver a foto dele (do Rafael Dante). Depois
de uma busca no google, descobri que quem accionar o link vai ser levado
para uma página que propõe o download do PSW.Banker.11.O, um trojan que
captura números e senhas de contas bancárias e os envia para o autor do
programa malicioso. No google aparecem 19 versoes deste truque, pedindo que
vejam a foto ‘para poderem saber se eh a pessoa certa’!!!

Rui

Rui Correia
Advocacy, Media and Language Consultant
36 Finch St,