[WSIS CS-Plenary] Next GFC Meetings

Jean-Louis FULLSACK jlfullsack at wanadoo.fr
Sat Jun 25 22:14:55 BST 2005

french below
This is a perfect demonstration of the "openness" of the WSIS and prooves the value of the "multi-stakeholder process", this model of gouvernance for the future UN.
Yet, CSDPTT thanks Ambassador Karklins for having tried to manage CS to be better included in the upcoming WSIS process. I'd just remember that the last GFC open meeting was mainly animated by the twenty or so CS members who participated actively to the debate and brought some input, whereas more than a hundred gouvernements' representatives were rather short in comments and proposals.
Best to all CS friends
Jean-Louis Fullsack
CSDPTT - France

Voilà une parfaite démonstration de l"ouverture" du SMSI et une preuve de ce que vaut le "multi-partenariat", ce modèle de gouvernance qui doit servir de modèle pour le futur des NU pour ses protagonistes.
Quoi qu'il en soit, CSDPTT remercie le Président Karklins pour ses efforts d'inclure plus effectivement la SC dans le processus du SMSI. J'aimerais juste rappeler que la dernière réunion ouverte du GAP était surtout animée par la vingtaine de membres de la SC présents qui y ont pris une part active, que par la large centaine de délégués gouvernementaux, plutôt à court de commentaires et de propositions.
Cordialement à tous
Jean-Louis Fullsack
CSDPTT- France

> Message du 24/06/05 13:48
> De : "CONGO - Philippe Dam"
> A : plenary at wsis-cs.org, "'bureau wsis'"
> Copie à : "'Renata Bloem'" , "'Alejandra Mendoza'"
> Objet : [WSIS CS-Plenary] Next GFC Meetings

Dear all,

In spite of what was proposed by President Karklins, during the GFC Informal Consultation (13 June), the WSIS Bureau decided not to invite Civil Society observers to attend the next GFC meetings (27 June, 4 July and 11 July 2005).

These meetings will be open to representatives of GFC Members and observers from governments ONLY.

I just discussed this with Moncef Achour (ITU) who confirmed this decision.

Best regards,

=======

Chers tous,

En dépit de ce qui avait été proposé par l’Ambassadeur Karklins, Président du PrepCom, au cours de la Consultation Informelle du Groupe des Amis du Président (13 juin 2005), le Bureau du SMSI a décidé de ne pas inviter les observateurs de la société civile à assister aux prochaines réunions du GAP (27 Juin, 4 Juillet et 11 Juillet 2005).

Ces réunions ne seront ouvertes qu’aux représentants des Etats Membres du GAP et aux observateurs gouvernementaux SEULEMENT.

Je viens d’en discuter avec Moncef Achour (UIT) qui a confirmé cette décision.

Bien à vous,

=======

Estimados colegas,

A pesar de lo propuesto por el Presidente Karklins, durante la Consulta Informal del GAP (Junio 13), la Mesa de la CMSI decidió no invitar a la Sociedad Civil como observador a las siguientes reuniones del GAP (27 Junio, 4 y 11 Julio 2005).

Estas juntas estarán abiertas a los representantes de los Estados Miembros del GAP y a observadores gubernamentales SOLAMENTE:

Acabo de hablar con Moncef Achour (UIT) quien ha confirmado esta decisión.

Saludos Coordiales

Philippe Dam
> CONGO - WSIS CS Secretariat
> 11, Avenue de la Paix
> CH-1202 Geneva
> Tel: +41 22 301 1000
> Fax: +41 22 301 2000
> E-mail: wsis at ngocongo.org
> Website: www.ngocongo.org

The Conference of NGOs (CONGO) is an international, membership association that facilitates the participation of NGOs in United Nations debates and decisions. Founded in 1948, CONGO's major objective is to ensure the presence of NGOs in exchanges among the world's governments and United Nations agencies on issues of global concern.  For more information see our website at www.ngocongo.org