[WSIS CS-Plenary] Names for IGWG

Beatriz Busaniche beatriz at maxmedia.com.ar
Tue Sep 21 19:08:50 BST 2004

Español abajo

Dear Robert and friends from plenary mailing list

As you may have noticed a few days ago, Our ex focal point Olinca Marino
announced that she leaves the caucus mailing list to work in another
group. By the moment, this group is closed and to join it you should be
invited, So, it's impossible to recognice any representation of our
caucus in that closed group. That group just represents the people that
is in the group.   Latin american caucus is still working within the
original mailing list.

Since Olinca announced her position to start working somewhere else, lac
caucus decided to make another focal point election, but as the
selection for working group was urgent, we started those discutions
within the public and open lac caucus.

the archives of lac caucus and our selection process, including the
different positions papers we've been discusing are public and everybody
who wants to check, could see the archives of the only open, public and
"free to join" mailing list of lac caucus, the original lac caucus
mailing list.

http://mailman.greennet.org.uk/public/lac/2004-September/date.html

In order to prevent any confusion, please let me add that i am answering
this e-mail as just one member of this caucus.

In order to go on with transparency policy as we did during the whole
first phase, we would like to invite everybody who speaks spanish, to
check our seleccion process in this september archives of our mailing
list. There you could see some interesting discusions not only about
Internet governance and internet freedom, but also about Radio Spectrum
and free spectrum.

We'll select another focal point and we will keep plenary informed asap.
otros espacios.  Hasta el momento, ese grupo es cerrado y para ingresar
a él se debe tener invitación.  Dado que ese grupo es cerrado, es
imposible reconocer ningún tipo de representación de nuestro caucus en
ese grupo. Ese grupo sólo representa a las organizaciones que lo
conforman.  El caucus de america latina sigue trabajando en la lista
original del caucus.

Desde que Olinca anunció su decisión de trabajar desde otro lugar, el
caucus lac decidió elegir otro punto focal, pero como la elección para
el IGWG era más urgente, decidimos iniciar esa discusión en el caucus.

Los archivos del caucus lac y nuestro proceso de selección, incluyendo
las diferentes posiciones que hemos estado discutiendo son públicas y
todos los que deseen revisarlas, pueden ver los archivos de la única
lista abierta, pública y de acceso libre del caucus de america latina,
la lista original del caucus lac

http://mailman.greennet.org.uk/public/lac/2004-September/date.html

Para prevenir cualquier confusión, por favor permítanme agregar que
estoy respondiendo este mensaje como un miembro más del caucus.

Para mantener nuestra política de transparencia, como hicimos a lo largo
de todo el proceso de la primera fase, deseamos invitar a toda persona
que hable español a revisar nuestro proceso de elección en los archivos
completos del mes de septiembre de la lista de correos.
 Allí no sólo podrán ver nuestras discusiones sobre gobierno y libertad
de internet, sino también una interesante discusión sobre espectro
radioelectrico y espectro libre.

elegiremos un nuevo punto focal tan pronto como sea posible e
informaremos al respecto a la plenaria.

El lun, 20-09-2004 a las 14:36, Robert Guerra escribió:
> if the names are to be sent to plenary, who do they come from? just
> anyone, or designated focal points for a particular caucus or another.
>
> It would be good if the process in terms of how the selection was
> done was known. Otherwise, we can all just nominate ourselves without
> anyone knowing if that in fact is the consensus of a given caucus,
> working group and/or CS family.

You could check our mailing list archives and the names of the people
that decided within latin american caucus.

Not haven yet a new focal point, i just sended the e-mail, because
someone had to to it. As olinca refused to help us with the election
process and decided to quit, we solve the emergency and now we will
start working on the election for a new focal point.

Puedes revisar nuestros archivos de la lista de correos y los nombres de
las personas que decidieron en el caucus de america latian.

no teniendo punto focal, yo sólo me limité a enviar el e-mail, porque
alguien debía hacerlo.
Como Olinca se negó a colaborar en el proceso de elección y decidió
renunciar, resolvimos la emergencia y ahora vamos a comenzar a trabajar
en el proceso de elección de un nuevo punto focal.

gracias por la preocupación /

saludos