[WSIS CS-Plenary] CS-WSIS- non-englophone statut

djilali benamrane dbenamrane at yahoo.com
Thu Apr 7 08:35:49 BST 2005

Dear friend Francis,
I like very much your message .... Yes it is too much
difficult to have to translate from English to French
! Some lucky French leaders in the WSIS, speaking
English can participate to the debate... and are
disturbed by the multilunguisme request ... they plaid
for let's go ahead, not time to lose... does not
matter with the low people, those who are illeterate
in English, living in France but also living in the
Francophone world (old french colonised countries in
Africa.... it's time to regret that we have not been
colonised by America or England or Australia ! OK This
current debate on MIT practices as well as lot of
other debates are not for us ! don't acte as said
french tales....
Cher Francis....
J'adore ton message plein de vérité et de courage...
Je n'ai pas besoins de traduire du mot à mot, ce que
je veux dire c'est que les non englophones sont
condamnés à être des laissez pour compte dans ce
débats sur le SMSI avec des différentiations : il vaut
mieux être un laissez pour compte en ex métropole
qu'en pays ex colonisés (je pense à l'Afrique
francophone qui me tiens tant à coeur au point de
regretter que nous n'ayons pas été colonisés par les
américains, les anglais ou les australiens) !

http://www.wsis-si.org/CODATA/codata-samassekou-fr.pdf

Djilali Benamrane : dbenamrane at yahoo.com
Tel/fax : (227) 75 35 09 BP 11207 - Niamey - Niger
Page web sur le SMSI (mecanismes de financement) : en cours de construction