[WSIS CS-Plenary] Further to my earlier message - mea culpa & Suggestions...

Robert Guerra rguerra at lists.privaterra.org
Sun Jul 11 14:41:25 BST 2004

Further to my message just now-  I do wish to say something that's
implied, but not mentioned explicitly in my message.

Which is :

- that my attempt was one of information sharing, with no personal
comment on the discussion going on in another space.

- I may have been naive of informal arrangements as to how and who
can take statements from one space and share them with another.

- I did not intend to be seen as passing judgement, being
condescending, or anything of the sort. It shouldn't matter where i'm
from - the comments come from me  - in my private capacity - and are
not indicative of my countries of citizenship (canada & spain), my
caucus, working groups and  organizational affiliations (cpsr &
privaterra).

- In a way being outspoken has it's risks. I am someone who tries to
be as open and transparent as possible. I am willing to admit  my
mistakes in a very public way and more importantly find ways to
improve.

In regards to improvement - i'd like to be positive and suggest the
following recommendations.

recommendations:

- There needs to be periodic updates from the caucuses, focal points
and  working groups on what they are up to.
- Arrangements and policies really need to be formulated, articulated
and be publicly known.

humbly yours,

Robert Guerra

### French

Suite ˆ mon message juste maintenant je souhaite dire quelque chose
qui est impliquŽe, mais non mentionnŽ explicitement dans mon message.

Ce qui est:  que ma tentative Žtait une d'information partageant,
sans le commentaire personnel sur la discussion continuant dans un
autre espace.

- j'ai pu avoir ŽtŽ na•f des arrangements sans cŽrŽmonie quant ˆ la
faon dont et ˆ qui peut prendre des rapports de l'un espace et les
partager avec des autres.

- je n'ai pas eu l'intention d'tre vu en tant qu'Žmettre le
jugement, condescending, ou quelque chose de la sorte.  Elle ne
devrait pas importer d'o je suis - les commentaires viennent de moi
- dans ma capacitŽ privŽe - et ne suis pas indicatif de mes pays de
la citoyennetŽ (le Canada et l'Espagne), de mon caucus, groupes de
travail et affiliations d'organisation (cpsr et privaterra).

- dans une manire tre franc l'a est des risques.  Je suis quelqu'un
qui essaye d'tre aussi ouvert et transparent comme possible.  Je
suis disposŽ ˆ admettre mes erreurs d'une manire trs publique et ˆ
trouver d'une manire primordiale des moyens de s'amŽliorer.

Dans le respect ˆ l'amŽlioration - je voudrais tre positif et
suggŽrer les recommandations suivantes.  recommandations:

- il faut les mises ˆ jour pŽriodiques des caucuses, des points
focaux et des groupes de travail sur jusqu'ˆ ce qu'elles sont.

- des arrangements et les politiques doivent vraiment tre formulŽs,
articulŽ et soient publiquement connus.

### Spanish

Siguiendo mi mensaje apenas deseo ahora decir algo se implica que,
pero no mencionado expl’citamente en mi mensaje.  Cu‡l es:  que mi
tentativa era una de informaci—n que compart’a, sin el comentario
personal sobre la discusi—n que entra encendido en otro espacio.  -
pude haber sido ingenuo de arreglos informales en cuanto a c—mo y
quiŽn puede tomar declaraciones a partir de un espacio y compartirlas
con otro.  - no me prepuse ser visto como pasar el juicio,
condescending, o cualquier cosa de la clase.  No debe importar de
donde estoy - los comentarios vienen de m’ - en mi capacidad privada
- y no soy indicativo de mis pa’ses de la ciudadan’a (Canad‡ y
Espa–a), de mi caucus, grupos de funcionamiento y afiliaciones de
organizaci—n (cpsr y privaterra).  - en una manera el ser abierto la
tiene es riesgos.  Soy alguien que intenta ser tan abierto y
transparente como sea posible.  Estoy dispuesto a admitir mis errores
de una manera muy pœblica y a encontrar m‡s importantemente maneras
de mejorar.  En respeto a la mejora - quisiera ser positivo y sugerir
las recomendaciones siguientes.  recomendaciones:  - necesita ser
actualizaciones peri—dicas de los caucuses, de los puntos focales y
de los grupos de funcionamiento en hasta cu‡l est‡n.  - los arreglos
y las pol’ticas realmente necesitan ser formulados, articulado y se
sepan pœblico.
--
###
Robert Guerra <rguerra at privaterra.org>