[Africa-CS-WSIS]Re: [WSIS CS-Plenary] Leading ACSIS during DSF lunching Ceremony

djilali benamrane dbenamrane at yahoo.com
Fri Mar 11 09:23:25 GMT 2005

Hi Nnenna, Hi Joseph,
Good luck for the event...
We often meet African friends and colleagues
participating in international meetings sometimes as
Civile society other time in Official governmental
Delegations, speaking depending on the situation as
Govermental or and as Civile society representives.
This is also the situation of participants from Europe
and perhaps from other continents.  May i ask how we
can deel with such a situation ? I know that African
countries have not resources and it is better for the
CS to be represented by polyvalent delagates, but it
is not an easy practice to deal with that why we are
always plaiding for resources to make CS independant
from Government as well as from International
institutions nor private sector.
Friendly
Je profite du message de Joseph dont j'apprécie le
militantisme dans les débats de la société civile,
mais qui voyageantpour des raisons probablement
objectives dans la délégation officielle me pousse à
reposer le problème délicat du manque de moyens de
ressources et d'autonomie de la SC africaine. C'est
une situation complexe que je ressens comme
inconfortable, elle nous empêche de dénoncer les mêmes
pratiques courantes dans des délégations européenne ou
autres....
Comment traiter ce problème ?
Quelqu'un peut-il nous éclairer ?
Bon courage à tous ceux nombreux qui se trouvent dans
cette situation volontairement ou malgrè eux.

Djilali Benamrane : dbenamrane at yahoo.com
Tel/fax : (227) 75 35 09 BP 11207 - Niamey - Niger
Page web sur le SMSI (mecanismes de financement) : en cours de construction